
Landelijk
KNMI: Vanaf woensdag code oranje vanwege extreme hitte
Het KNMI heeft voor woensdagmiddag code oranje afgegeven vanwege de verwachte extreme temperaturen. De waarschuwing geldt vanaf 12.00 uur voor heel Nederland, waar het kwik kan stijgen tot waarden tussen de 35 en 37 graden.
Volgens het weerinstituut brengt de aanhoudende hitte gezondheidsrisico’s met zich mee, vooral voor ouderen, jonge kinderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Er wordt geadviseerd om voldoende water te drinken, verkoeling op te zoeken en zware lichamelijke inspanning zoveel mogelijk te vermijden.
Organisaties van buitenevenementen en activiteiten kunnen naar aanleiding van de weersomstandigheden besluiten maatregelen te nemen of programma’s aan te passen.



