Vlam in de pan zorgt voor forse rookontwikkeling flat in Apeldoorn

De brandweer is zondagavond rond 23.15 uur gealarmeerd voor een keukenbrand aan de Cort van der Londenstraat in Apeldoorn.

Na een vlam in de pand schoot het vuur in de afzuigkap. Binnen no-time hing er veel rook in en rondom de flat. De politie was snel ter plaatse en ontruimde de gehele flat. De brandweer kwam vervolgens met spoed ter plaatse met een blusvoertuig en een hoogwerker om de brand te bestrijden.

De brandweer was snel ter plaatse en had het vuur in de afzuigkap snel onder controle. Een bewoonster had veel rook ingeademd, zij had namelijk de deksel direct op de brandende pan gedaan waardoor erger is voorkomen echter ademde ze dus hierbij veel rook in en moest ter plaatse worden gecontroleerd door het met spoed ter plaatse gekomen ambulancepersoneel maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Ook een man werd gecontroleerd door het ambulancepersoneel maar hoefde ook niet mee met de ambulance.

De bewoners konden na enige tijd weer terug naar hun woningen. De bewoonster van het appartement waar de brand uitbrak moest de nacht elders door brengen. opgevangen. Salvage komt namens de verzekeraar ter plaatse om de schade op te nemen en zal dan samen met de vrouw kijken naar een eventueel onderkomen voor de nacht.

(Naar schatting zo’n 50 bewoners op straat met hun huisdieren/kinderen)

Foto’s: LDG Fotografie

error: Melding: Deze inhoud is beveiligd!